Salgs- og leveringsbetingelser

Bestilling

Du bestiller på Vello Scandinavia a/s's webshop ved, at tilføje de varer du ønsker at købe til indkøbskurven. Når du går til kassen, skal du angive din kontaktoplysninger, vælge leveringsmetode samt betalingsmetode samt leveringsmetode.

I Danmark kan du vælge mellem levering til pakkeshop eller til adressen. I Sverige, Norge, Færøerne, Grønland og Island tilbyder vi levering til nærmeste pakkeshop.

Betaling

Du kan betale med følgende på Vello Scandinavia a/s's webshop

  • Dankort/VISA Dankort
  • VISA/VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro/JCB
  • MobilePay

Kortbetaling
Når du betaler med kredit- eller debitkort, er du beskyttet mod svindel uden selvrisiko. Kreditkort-beskyttelsen hjælper dig, så du kan få beløbet refunderet fra dit pengeinstitut.

Din betaling vil blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse, så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uautoriserede tredjeparter. Din betaling er sikret gennem vores betalingspartner. Vi garanterer, at vi ikke gemmer dine betalingsoplysninger på vores egen server. Vello Scandinavia a/s har ikke adgang til dine betalingsoplysninger på noget tidspunkt.

Du vil blive bedt om følgende oplysninger:

  • Kortnummer (16 cifre på forsiden af dit kort)
  • Udløbsdato (DD/YY på forsiden af dit kort)
  • Kontrolcifre (3-cifret kontrolkode på bagsiden af kortet, over magnetstrimlen, længst til højre)
MobilePay
Når du betaler med MobilePay bliver du bedt om at oplyse dit mobilnummer. Herefter bliver der sendt en betalingsanmodning til din MobilePay App på din telefon, hvor du skal logge på og godkende betalingen.


Levering

Vello Scandinavia a/s sørger for levering med GLS til modtager på den dato der evt. er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Vi afsender altid varene indenfor 1-3 dage med mindre andet oplyses. GLS' kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Vello Scandinavia a/s kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos FLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, kontakt da straks Vello Scandinavia a/s, hvorfra der øjeblikkeligt vil blive taget hånd om sagen.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Vello Scandinavia a/s tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

Der tilbydes også levering til Færøerne, Grønland, Norge og Sverige.

Fortrydelsesret

I henhold til Forbrugerstyrelsen har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret på varer købt online og fjernhandel regnet fra den dag varen modtages.
Falder den 14. dag på en helligdag, grundlovsdag, jule- eller nytårsdag, udløber fristen for at returnere varen den først følgende hverdag.

Fortrydelsesretten er betinget af, at varen returneres, så den kan sælges igen som en ny vare. Du bedes derfor være opmærksom på, at vi stiller strenge krav til returnering af sengevare. Bærer varen f.eks. præg af at være udpakket i rum med cigaretrøg eller husdyr mm, betragter vi varen som "brugt", hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun vil få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi, hvis det har været prøvet mere end hvad er muligt i en fysisk butik, hvorfor forringelsen derfor vil vurderes til 99,99 %
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber samt udseende. Med andre ord - du kan bedømme varen på samme måde, som hvad er muligt i en fysisk butik.

Du hæfter for varen fra leveringstidspunktet, og ved evt. returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket i forsvarlig emballage.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse af varen meddele os, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal afgives via e-mail, tlf. eller skriftlig henvendelse. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du kan eventuel vælge at benytte vores standard returseddel. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse/vare.
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber samt udseende. Med andre ord - du kan bedømme varen på samme måde, som hvad er muligt i en fysisk butik.

Returvarer sendes til:
Vello Scandinavia a/s
Dalgasvej 2
6800 Varde
E-mail:vello@vello.dk

Du kan også fortryde købet ved at aflevere forsendelsen personligt på ovenstående adresse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Vello Scandinavia a/s yder 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Dog har Vello Scandinavia a/s på flere varer valgt at yde længere reklamationsret. Fremgår seperat under oplysning af produktet.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Vello Scandinavia a/s indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Vello Scandinavia a/s returneringsomkostninger i rimeligt omfang iht. yderligere aftale.

Varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Vello Scandinavia a/s
Dalgasvej 2
6800 Varde
E-mail:vello@vello.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Vello Scandinavia a/s har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.